این مرکزدر مهرماه سال 97بصورت پایگاه با همکاری استانداری خوزستان در راستای طرح کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه ملاشیه اهواز افتتاح گردید وسه ماه بعد از شروع کار این پایگاه با گرفتن کد به عنوان یکی از مراکز رسمی کانون پرورش فکری در آن منطقه به کار خود ادامه داد.

در حال حاضر این مرکز در منطقه حاشیه و محروم با مساحت 200 متر مربع وحدود 5000 جلد کتاب برای اعضا می باشد.

خدمات مرکز : ارائه برنامه های متداول فرهنگی ، هنری و ادبی و بدلیل تک نیرو بودن و نداشتن مربی هنری و ادبی  کارگاههای تخصصی ویژه برگزار نمیگرد

بخش های مرکز: یک سالن در حیاط مرکز که جهت پخش فیلم و نمایش در نظر گرفته شده ولی هنوز تجهیز نشده است و یک سالن اصلی جهت مطالعه و امانت کتاب و 3 کلاس جهت اجرای فعالیت ها

امکا نات ویژه : ندارد

امکانات کارگاهی :ندارد

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت مرکز : 8 الی 13 / روزهای زوج دخترها و روز های فرد پسرها

پرسنل : یک مربی مسئول و یک خدمات

شرایط عضویت : 6تا 17 سال و عضویت رایگان

.......................................................................................

نشانی : خوزستان – اهواز – ملاشیه خ 8

تلفن : -

مسئول مرکز: مینا مشتری

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/11/20 - 08:49
  • تعداد بازدید: 5615
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعرِ تأثیرگذار باید نگاه نو و خلاقانه داشته باشد

کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: شعرِ تأثیرگذار حتی در شرح بدیهیات هم باید نگاه نو و خلاقانه و همچنین کشف‌های بدیعِ خود را حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان کشور که در نهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: ایجاد فضاهای نو در شعر، مستلزمِ انتخاب موضوع تازه یا تخیلات گسترده پیرامون پدیده‌های تکراری است.

او با اشاره به این‌که شعر، در واقع پیوند عاطفه، تخیل و اندیشه در بستر زبان است، افزود: برای آنکه ماحصل هم‌نشینی عناصر یک شعر به‌درستی منتقل شود، باید انسجام و ساختار آن، بی نقص باشد.

او توضیح داد: ازآنجاکه در شعر تصویر، جایگزین توضیح می‌شود، باید هنگام سرودن، زنجیره‌ای محکم میان تخیلات و تصاویر ایجاد کنیم، به گونه ای که هر بند، کامل کننده‌ی تصویر قبل یا شروع کننده‌ی تصویر بعد از خود باشد.

این شاعر کودک و نوجوان اندیشه را جان مایه ی شعر خواند و بیان کرد: اندیشه در شعر باید مشخص و قابل فهم باشد، این جزء از شعر در کنار خیال و تصویر، همدیگر را کامل می‌کنند و اجزایی از یک کلیت واحد می‌شوند.

مؤلف کتاب «شهری که راه افتاد» در ادامه به لزوم استفاده از آرایه ها در شعر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال برای استحکام ارتباطات عمودی می‌توانیم از آرایه ی مراعات‌النظیر استفاده کنیم.

ایجاز، حذف و اضافات، ریتم و موسیقی، زبان، عاطفه و موضوع در شعر، ازجمله موارد دیگری بود که بابایی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، ریحانه دهقانی، مهسا ظهیری، پور آتنا میری، هدیه حبیبی و هستی نادر پور، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

گفتنی است: نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور کبری بابایی شاعر، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن، برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت